HTML

Spatial Blog

Önálló laborhoz tartozó blog lenne ez a BME TMIT tanszékén Internet és infokommunikációs alkalmazásai szakirányon. A téma pedig: Üzleti intelligencia és térképi megjelenítési lehetőségei (Oracle 11g technológiák, úgymint Spatial és most már Java, mint fejlesztő környezet)

Utolsó kommentek

  • Sümeghy Tamás: Köszönöm a biztatást, igyekezni fogok. A rendszertervezésről szóló cikket is köszönöm, a jövő félé... (2008.05.23. 18:29) Rendszerterv update
  • Tony: Megnéztem a rendszertervet. Nem rossz! Kíváncsi leszek, hogy sikerül-e ez alapján, ehhez idomulva ... (2008.05.15. 23:05) Rendszerterv update
  • Izsák Tamás: Szia Tamás, az előadásokat már letöltheted a HOUG archívumából. üdv.: Izsák Tamás www.APEXblog.h... (2008.04.30. 20:11) HOUG 2008 - visszatekintés
  • Sümeghy Tamás: Szia! Igazából nem a tervezés részére használtam a Visio-t, csak a papírra vetett tervemet akarta... (2008.04.27. 22:51) Amit az iskolában tanulunk és a való élet :)
  • Sárecz Lajos: Az itt az ide akart mutatni: www.oracle.com/technology/products/developer-tools/index.html (2008.04.27. 22:26) Amit az iskolában tanulunk és a való élet :)
  • Utolsó 20

2008.10.19. 15:54 Pell Mell

Implementálgatok...

Bár még nem készült el a rendszerterv, elindult vele a párhuzamosan az implementálás is, jupijééééé...

Az egészet azzal kezdtem, hogy ismerkedtem a JDeveloper nyújtotta lehetőségekkel. Utóbbi időben (főleg a munkahelyemen) Microsoft Visual Studio 2005-öt használtam, és nagyon "hozzámnőtt", úgyhogy magas volt a mérce. Nem is vagyok maradéktalanul elégedett vele, van rengeteg olyan funkció, amit nagyon hiányolok a JDeveloperből.

Az egyik ilyen a Visual Studio IntelliSense szolgáltatása, ami automatikus kódkiegészítést tud. Ez körülbelül azt jelenti, hogy megpróbálja kitalálni a fejlesztőkörnyezet, hogy mit is akarunk beírni. Felajánlja az összes, az adott kontextusban felhasználható parancsot, osztályt, függvényt, mindegyikről ad egy rövid leírást, sőt függvényeknél a lehetséges paraméterlistákat is bemutatja. Ezt még megfejeli azzal, hogy megjegyzi az utoljára használt függvényt vagy osztályt, és automatikusan ezt kínálja fel először. Eseménykezelőknél is lényegesen egszerűsíti a dolgunkat, gyakorlatilag elegendő csak az eseménykezelő törzsét megírni, minden mást (eseménykezelő regisztrációját, paraméterek beállítását stb.) elvégez helyettünk a környezet.

Sokan nem szeretik ezt a szolgáltatást (ki lehet egyébként kapcsolni), mert hogy elveszi a programozótól az irányítást és áttekinthetetlenné teszi a kódot, nehezebb debuggolni. Szerintem hihetetlenül felgyorsítja a kód írását, és engem speciel nem zavar, hogy nem kell nekem mindent kitalálnom, mit hova és pontosan hogyan kell írni, hogy működjön pl. egy eseménykezelő.

No, visszatérve a JDeveloperhez, elvileg ott is van ilyen szolgáltatás, bár nincs ilyen hangzatos neve, mint MS-éknél, egyszerűen csak egy beállítási lehetőség, Code Insight-nak hívják (nagyjából "bepillantás a kódba"). Sajnos messze nem tudja azt, amit az IntelliSense. Ez is felkínálja a használható függvényeket és paramétereket, de például osztályokat nem. Leírást sem sikerült kicsikarnom belőle, mint ahogy az utoljára használt függvényt sem hajlandó megjegyezni. Kár érte, mert sokat javítana a környezet használhatóságán...

Egyébként éppen most fogok áttérni JDeveloper 11g-re, immáron elérhető az Oracle letöltőközpontjából (eddig 10g-t használtam). Próbálgattam már ott is ezt a szolgáltatást, de érdemi változtatást nem vettem észre benne, pedig nagyon bíztam benne.

Fentiektől eltekintve elég jól használható fejlesztőkörnyezet a JDeveloper, logikus a felépítése és nagyon erős a modellezésben is, könnyedén tudtam vele UML és statikus adatbázis diagramokat készíteni, utóbbiból ráadásul automatikusan tud SQL szkriptet generálni, ami eléggé megkönnyíti az ember dolgát.

Szintén munka közben találkoztam az Oracle SQLDeveloper alkalmazásával is, no ez nagyon bejött, kezdek megbocsátani az Oracle-nek :D. Funkcionalitásban nagyjából megegyezik az Oracle Java alapú kliensével (mi pl. 10g kliens helyett használjuk), de Windows-hoz szokott embernek sokkal közelebb áll a szívéhez. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki velem együtt utálja, hogy a kliensben nem lehet használni az egér görgetőgombját :D (tudom, óriási probléma, de engem rettenetesen zavar).

Akit mélyebben érdekelnek a fenti dolgok, ajánlom az alábbi linkeket:

http://en.wikipedia.org/wiki/IntelliSense - IntelliSense

http://www.microsoft.com/hun/vstudio/default.mspx - Visual Studio

http://www.oracle.com/technology/software/products/jdev/index.html - JDeveloper

http://www.oracle.com/technology/software/products/sql/index.html - SQLDeveloper

Szólj hozzá!

Címkék: visual studio jdeveloper sqldeveloper intellisense


A bejegyzés trackback címe:

https://sumeghy-onlab.blog.hu/api/trackback/id/tr75721609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása